Luxemburg 3 juli - 5 juli 2015s

3 juli 2015, mijn eerste vakantiedag:
Voor de broodnodige rust moest ik er dringend op uit om de werkervaringen van de laatste tijd van mij af te laten glijden. Er lag een uitnodiging om bij Route99 bij Clermont Ferrand te komen voor een muziek weekend. Frans (vakantie) en Antoon (familie aangelegenheden) konden niet.
Spontaan heb ik Gerard gebeld of hij zin en tijd had om mee te gaan. Hij kon wel maar moest na het weekend weer terug zijn. Daar kwamen we snel uit. Geen Route99, maar wel een rondje Luxemburg.
Gerard had daar nog kant en klare routes voor liggen.

Vrijdag rond 12:00 uur zagen we elkaar bij het Tankstation Het Anker langs de A2. Na een bak koffie gingen we richting Vianden waar we de tent willen opzetten op Camping de l'Our.
Na een mooi bochtig circuit kwamen we daar rond 18:00 uur aan. Na de plichtplegingen zoals de tent opzetten en douchen ( het was erg heet weer dit weekend ) was het tijd voor een eerste biertje. De camping is voorzien van bar en restaurant dus ook het eten ( ook ontbijten) was snel geregeld.
Zaterdag hebben we letterlijk een rondje gereden van een dikke 330 km. De uitgezette route was slechts 220 km. Echter enkele stukken waren zo mooi ( bochten dus ) dat we deze enkele keren op en neer reden. Ook weken wij van de geplande route af als we op de navigatie een bochtig alternatief zagen. Het rijden was één groot feest. Het asfalt was goed, weinig verkeer op de wegen en weinig door dorpen hoeven te rijden. Omdat het bloedheet weer was stopten we zo'n beetje elk anderhalf uur voor een paar cola's.
Zondag was het weer richting huis. Omdat de heenroute zo goed was bevallen werd de route omgekeerd gereden.
In Nederland werd het wel spanend wegens code oranje en rood, afgegeven door het KNMI wegens verwacht noodweer, onweer en zware rukwinden. Wij kwamen droog thuis, maar onderweg hadden we veel last van de zware wind.

Even voor anker gaan bij "het Anker" tanstation langs de A2
waar Gerard en ik afgesproken hebben om samen verder te gaan

te druk met sturen heb ik onderweg slechts 1 foto gemaakt

de camping de l'Our

Vianden, op weg naar een terras

de volgende dag, rondje rijden

ons rondje

Vianden by night. Het is deze avond en nacht stik warm en benauwd

en weer naar huis

Gerard in gevecht met zijn handschoen
Er komt een schaar aan te pas om de binnenvoering eruit te knippen