project silverwing reviseren - motorgedoe -


nog niet gereviseerd, doet het nu nog wel...


wordt al wat kaler


zoonlief komt ook kijken


o ja, heeft nog wat te zeggen tegen pa.....


......wilde dus niet op de foto


daar komt al het eerst verborgen gebrek...de uitlaat valt van ellende uit elkaar. Via internet een zoekopdracht geplaatst voor een 2ehandsje.



dinsdag 15 augustus, blok is er onderuit. Viel wel mee tot zover


Dag 3


het blok op de kar


de achterdeksel is eraf. Het is gelijk duidelijk waarom hij olie lekt. De pakking zit op de plaats waar de olie naar buiten kwam niet goed. Zat net niet tussen de carterhelften. Dat is dus al 1 probleem wat opgelost is.


de achterdeksel, de dynamo zit nog op z'n plek, moet vervangen worden. Kost 120,-, een gereviseerde met inruil van deze. Op de foto is het niet goed te zien, maar de bovenste spoelen zijn zwart, verbrand dus.

dag 4
Vandaag bij Meerlo Motorsloperij een gereviseerde dynamo opgehaald.


ziet er mooi uit zo


Verder blijkt dat bij de eerder gekochte pakkingset bij lange na niet alle pakkingen zitten of een onjuiste vorm hebben. Ik heb nu dus de ontbrekende en de verkeerde pakking van bijvoorbeeld de dynamodeksel nabesteld. Het wordt dus wachten tot ik alle passende delen heb.

inmiddels vrijdag 8 september, na enkele weken eindelijk de losse onderdelen ontvangen. Ben benieuwd of ik nog weet hoe dat ding in elkaar moet.


waterkeerring van de waterpomp


gaat er gemakkelijk in, ook de keramische waterkeerring ging gemakkelijk




achterdeksel zit op zijn plaats. Voor de zekerheid ook alle olie keerringen vervangen. De nieuwe pakking steekt er nog uit. De waterpomp is ook nog zichtbaar


....en natuurlijk past de pakking van het ontstekingshuis niet. Moet dus een nieuwe voor komen.


duidelijk te zien welke gedeelte eraf is geweest.


Donderdag 21 september.
Eindelijk het laatste passende pakkinkje binnen. Deze is van het ontstekingshuis. Het is toevallig ook nog een vrije dag en kan eindelijk beginnen met het opbouwen. Het ging van een leien dakje. Ook de uitlaat maar gemonteerd. Via internet kan ik niet zo 1,2,3 een uitlaatsysteem vinden. Eerst maar in elkaar zetten en proberen.....misschien loopt dat ding nooit weer.


het sleutelboek, erg handig


cardan, uit elkaar trekken ging gemakkelijker. Even het handboek lezen. Eerst de voorzijde met de borgpen vastzetten en dan de as naar achteren schuiven totdat hij in de borging bij het achterwiel valt...klopt


begint alweer een beetje op een motor te lijken


aanzuigbuis moet nog gemonteerd worden


....en klaar


spanningsregelaar. Ik heb geen idee of deze het nog doet. Schijnt een duur grapje te zijn. Eerst maar monteren en proberen. Het schijnt geen kwaad te kunnen voor de (nieuwe) dynamo


stroom gedeelte, spanningregelaar komt onder de accu


uitlaat zit inmiddels ook


de buddyseat moet nog ...en dan het spannende moment....doet'ie ut of nie


moest bij de eerste keer starten even doorstarten om de benzine in de carburateurs te krijgen....en liep als een zonnetje.
Gelijk de spanningsregelaar controleren. Met de draaiende motor eerst met een universeelmeter de spanning van de accu gemeten. Met gasgeven loopt de spanning ietsjes op en met gas los loopt de spanning weer terug rond de 13 volt. Lijkt dus nog in orde te zijn.
Nu de proefrit. De eerste 36 kilomters staan erop. Kicken en veder afbouwen.


naked-bike



Na de proefrit heb ik de kuip gemonteerd. Ik heb een afgebroken bout overgehouden van de uitlaat. Zit toch vastgeroest, maakt niet uit. Helaas blijkt na het aansluiten van de bedrading dat ergens iets fout zit. Bekend verschijnsel van (denk-ik) slechte massa. Bijvoorbeeld als de richtingaanwijzer aanstaat gaan allerlei andere lampen mee knipperen. De koplamp doet het ook niet of erg flauw. Ik moet daar dus nog mee aan de gang. Hoop dat ik het probleem snel vind. Het zijn alleen maar stekkers, dus zou dat eigenlijk geen probleem moeten opleveren.

Naar boven