Van zondag 20 mei t/m donderdag 25 mei ben ik met 16 motorrijders van de Bluebikers naar Tsjechië gegaan. De bestemming was een hotel in Jinolice in het noorden van Tsjechië.


waar dit ding vandaan komt, gaan wij zo'n beetje heen


Albert zadelt zijn duc 999


van lieverlee druppelt het binnen






dat het weer nu niet bepaald mooi zou worden onderweg wisten we....
overdrijf je niet Hans door nu weer je duikerspak aan te doen?


Markus met zijn nieuwe BMW


en helaas de regenkleding moet al aan, amper 100 km van huis


pitstop


en de regenkleding kan uit. Is ook niet eerder weer tevoorschijn gekomen dan op de terugreis


ergens onderweg wordt alvast een D-sticker voor Henkjan gekocht omdat hij "immigreert" naar de buren




Henkjan lacht wel....de volgende dag was de sticker wel verdwenen....




trots baasje


ook een blije vogel


grensovergang naar polen


....en van de motor af, knuffelen










Hans wordt even uit zijn duikpak "geholpen"






....en een paar km verder rijden we Tsjechië binnen


na een kleine 100 km komen we op de plaats van bestemming, in Jinolice




de bazin. De enige die redelijk duits kent


en aan het tsjechische bier, in afwachting van de tweede groep, die nog binnen moet komen
half uurtje later ofzo




de eetzaal. Het eten was daar niet bijzonder en erg weinig op je bord.
Bleek meer een kinderkamp te zijn. Wij aten hetzelfde uit de gaarkeuken.


deze man deed de bediening. Begreep geloof ik niet zo onze eetbehoeften.


hier staan onze motoren


In Nederland was het klotenweer, hier eindigde de dag in een heerlijk warm zonnetje


avondvertier




.....?


en ontbijten in de zon


vertrek voor de dagrit






ik was wat achter gebleven vanwege wat fotootjes maken.
Ik vond de groep weer terug....alweer een sigaret roken dacht ik nog....




bleek dat Markus zijn nieuwe BMW als tracktor had gebruikt, was even door een weiland gestuurd....
gelukkig niet om gegaan


hoog knuffelgehalte die 2


in een stadje inlandsgeld pinnen






heerlijk eten voor echt weinig geld




voordat iedereen gegeten had waren we zo'n 2 uur verder. Dat Italianen ongeduldig waren wisten we.
Dat de Aprila vanwege het lange wachten door de benen moest gaan had ik niet verwacht. De jiffy was
langzaam door de gravel gezakt en viel net om toen ik erheen liep om weer verder te kunnen rijden.
Anders was de schade wel meegevallen, maar de achterkant viel net tegen de remklauw van het voorwiel
van Roelofs motor. De andere motoren waren keurig blijven staan!


nog even over de schade praten, hier en daar wat plakband geplakt....en weer verder




de bedoeling was een rit door een stukje Polen. Bij de grens bleek dat Harrie zijn paspoort op zijn kamer
had laten liggen. We konden dus retour Tsjechië in.






het koolzaad staat volop in bloei




en terug in ons "hotel"


na het eten gingen we naar enkele terrasjes aan de overzijde van het meer(tje).
Het leek ons daar een stuk gezelliger. Enkelen gingen over het hek van de kamping.
Wij gingen door het water.


ouderwets gamen


was echt gezellig






vanwege het niet zo voedzame eten in ons hotel, haalden we de schade in.
Wat een mens niet doet als hij honger heeft


Herman was door Henk uitgenodigd om als gast mee te rijden. Hij verlochend zijn eigen club niet.


en alweer een nieuwe dag.


.....Albert wil echt niet op de foto


terwijl de groep in massa door het landschap sprint, kan ik het niet laten.
toch even een paar fotootjes maken






zie je veel, oude lege en vervallen fabrieken of zwaar verwaarloosde wooncomplexen




vind ik een mooi plaatje....de kerk ook!




kleine impressie van het gemiddelde asfalt. Was soms echt slecht met grote en diepe gaten in het asfalt
Gelukkig waren er ook hele mooie wegen met nieuw asfalt.












Om de pas te mogen berijden moest betaald worden. 100 kronen (nog geen 3 euro dus).
Bij het hokje moest je betalen. "Ik heb pauze" riep de man en klapte het loket dicht.
Deze man leefde nog in de oude gloriedagen van sikkel en hamer??


terwijl Hans regelt bij het tegenover staande VVV-kantoor, dat we toch door kunnen
bekijken wij de infoborden


toen de slagboom omhoog ging, speerde Hans en ik omhoog, in de veronderstelling, dat waar je voor
moet betalen vast goed onderhouden was. We zijn maar gestopt en hebben de rest maar op de foto gezet.










hoogste punt...in tsjechie




en nog een klein stukje verder naar boven.
bleek een stukje Polen te zijn. Er waren nogal wat dode bomen...van de kou?


het hoogst punt, nu in Polen, was een stijl en doodlopend weggetje van ongeveer 300 meter
en moesten daar weer keren




nog resten ijs en sneeuw. Was nog goed koud.


......en René doet het keurig op de WC


en weer het gebruikelijke avond gebeuren.


????????? alleen voor de ingewijden!










de helft ligt al te slapen.....daarna, lag te slapen!
Even klooien met ringtones van de gsm en een hoop geflits. Iedereen wakker? Kunnen we weer slapen.




Henkjan mag met mijn Aprilia rijden. Beviel wel goed vertelde hij.


en een koffiepauze. Was voor 11.00 uur. Er zaten al dronken lui in de kroeg
Zelden zulke slecht (oplos) koffie gehad....bah
Het is onbekend of de terrasplantjes goed groeien met oploskoffie. Daar hebben we maar niet op gewacht.




en weer een stukje Polen. Over slecht asfalt gesproken.
Echt rampzalig. Behalve weg wat weg was lag er ook strooizand tegen glad wegdek van afgelopen winter.
Gevaarlijk rijden.








pools stadje




ik geloof niet dat de grenscontroles daar nog gaan als in het communistische tijdperk.
Henkjan en ik hadden elkaars motor geruild. We toonden dus ook het paspoort van elkaar bij de douane.
Nou, lijken we een beetje op elkaar?


Hans en René doen over voor hoe glad het rolsplit is




onderweg vaste prik. Lekker eten voor weinig geld.....en overleefde we de gaarkeuken in het hotel






we waren een gedeelte van de groep kwijt. Dat zou nog vaker gebeuren.
Markus verveelt zich en voorziet het tsjechisch verkeersbord van een een teken, ons club-logo




Omdat we moesten wachten even technisch onderhoud aan de ducati. Koppeling ontluchten.
Bleek de oplossing te zijn voor het zwaren ontkoppelen.


Voor de 2e keer een stuk groep kwijt. Hier wachten we in Nachod. Hè komt me bekend voor.
Hier tegenover hebben Werner, Hens en ik vorig jaar koffie gedronken en ons opgewarmd omdat
het toen zou erg koud was.




ik mocht een stukje rijden op de Ducati. Rijdt prima. Zit iets spartaanser.
De motor is voorzien van een powercommander en rijdt heerlijk soepel.
Het vermogen komt overeen met de aprila.


en de laatste avond alweer. Was erg gezellig


iedereen wil van zijn kronen af dus er wordt een rondje gegeven voor de hele tent.....
en ook eten besteld.




even een indruk van onze slaapkamer


groepsfoto, samen met een poolse schooljufrouw
Wilde wel met ons op de foto




bij de tsjechische / poolse grens worden nog even wat souvenirs gekocht


onderweg nemen we afscheid van gerard en Markus die richting Amsterdam verder gaan


Onderweg was het slecht weer met veel wind en soms harde slagregens. We zijn goed overgekomen. Ik kan terug kijken op een zeer leuke motorvakantie.
In de loop van de dagen heb ik mijn nieuwe Aprilia wat beter leren kennen en mmmmmmmm trekt goed door de bocht. Hij moet inderdaad wel even technisch onderhanden worden genomen. Op de vermogensbank, aanpassen van de mapping, dan wordt het helemaal feest om met deze powerbike te rijden.

Naar boven